ŽI A NECHAJ ŽIŤ

Prevýšenie
420 m

Salgotarján Maďarsko, SUPER, 2.4.2023

Salgotarján bol opäť pre mňa výzva. Tri týždne pred pretekmi som spadol z rebríka a udrel si píšťalu na pravej nohe. Hrča ako melón, oškretá rana. No bol som z toho v šoku. Na túto nohu a túto kosť som mentálne citlivý. 2 x zlomená, 1x vykĺbené koleno, ... Proste som sa neskutočne zľakol, pretože nechcem chodiť o barlách. Našťastie to nebolo zlomené. Ale rana sa mi zapálila a po týždni som musel ísť na chirurgiu na prečistenie rany.
Ďalší týždeň v kľude a bol som až tak z toho na nervy, že som ani do posilky nešiel aspoň vrch tela cvičiť. Týždeň, v nedeľu pred pretekmi, som si išiel prvý krát zabehnúť v pomalom tempe.

V utorok som si dal testovací okruh okolo Pusťáku aby som si overil ako som na tom. Na počudovanie som dal čas 39:18 min., čo na to, ako som sa cítil, bolo skvelé.

V hlave som mal, že po predchádzajúcich skúsenostiach pred pretekmi to proste na pretekoch napálim a je mi jedno ako to bude na prekážkach vo festival aréne.
V piatok večer vyvesili na facebooku trať a bol som spokojný. Prevýšenie len 420 m, dĺžka 11,1 km mi vyhovovala. Profil trate prvých 6 km stúpanie a potom už len do cieľa dole je pre mňa ideál. Tešil som sa. Lenže skladba prekážok bola náročná, pretože 8 prekážok bolo u mňa na vážkach 50:50. Vravím si uvidíme aký budem mať deň.

Ráno v nedeľu sme vyrazili z domu o 5,45 hod. autom a cesta bola len 1 hod a 15 minút. Prišli sme a zaparkovali v pohode. Jedna záhada pre mňa ale bola, ako sa idem obliecť, keďže bolo ráno 1° C, bezvetrie a slnko. Rozhodol som sa, že idem radšej pre istotu do zimného oblečenia.

Štart o 8.30 hod v Age group štandardne. Nahodil som si svoje tempo do kopca ako to mám natrénované z Pusťáku. Prvý km čas 7:17, druhý km čas 9:38 včetne nosenia vedra (BUCKET CARRY) a potom už išli prekážky a k nim aj moje trestné kolá. Zistil som, že bežať trestné kolo je psychicky a fyzicky menej náročné ako angličáky, to ma povzbudilo, ale ma neskutočne štvalo ako som videl svojich súperov v mojej kategórii ako si bežia v kľude ďalej a ja sa mocem na trestných kolách. Na 3,5 km to bol BEATER, na 4,5 km hneď 2 prekážky za sebou OLYMPUS a TWISTER. Hlavne ten OLYMPUS ma štval, pretože som zrazu na prekážke nevedel ako sa mám prechytiť rukami. Ako keby sa mi mozog zastavil. TWISTER som si celkom išiel a zrazu som sa zľakol, že mi to ide a pustil som sa. Nechápem tej mojej hlave. Zhruba na 6-tom km sme vybehli na vrchol, k vstupnej bráne hradu Šalgov. Odtiaľ sme už mali ísť len dole kopcom a po rovine. Na 7 km SLACKLINE. Išiel som do nej s tým, že ju rýchlo preskáčem, kašlem na nejakú rovnováhu. Pri treťom kroku na strednú časť kde som sa mal oprieť o drevo sa skĺzla laina z dreva aj moja noha a išiel som si dať štvrtý trestný okruh. To ma napálilo a keďže ma ďalej  čakal úsek dole kopcom a v celku v suchu po lesnej ceste som to napálil a išiel čas na 8-smom km 5:45 min. Povedal som si do cieľa už nejdem nič riešiť, idem naplno.
Pred festival arénou na 10 km ma čakala Evka, 9 prekážok a tak sme spolu bežali do cieľa. Vedel som, že ma čakajú ešte 2 problematické prekážky BALLANCE BEAM a MULTIRIG. Ballance som dal na pohodu a tak si vravím, že sa pokúsim aj o Multirig. Prerúčkoval som po tyči a prešiel som aj na kruhy, ale pri treťom prechyte som nedočiahol poriadne na kruh a som zletel dole. Išiel som si spraviť 30 angličákov, keďže tu vo festival aréne nebol priestor na trestné kolá. Odangličákoval som, stihol ma však predbehnúť ešte jeden súper z mojej kategórie. Po angličákoch len pár metrov a je tu cieľ.
Celkový čas 1:54:42 je môj najlepší čas na trati SUPER a keby som dal všetky prekážky som lepší minimálne o 15 minút. Nevadí, cieľ čo som mal bežať pod 2 hodiny som si splnil, ideme ďalej, do Lipna.

Cestou domov sme sa zastavili ešte na hrade Šomoška a príjemne sme si s Evkou užili krásne výhľady a počasie.

Miloš: čas 1:54:42 hod., 5 nezdolaných prekážok BEATER, OLYMPUS, TWISTER, SLACKLINE, MULTIRIG (4 trestné kolá + 30 angličákov) beh s trestnými kolami 12,4 km
- umiestnenie v kategorii (55-59)  9 z 25
- umiestnenie v mužoch 431 z 1957
- celkovo 526 z 2765 bežiacich zúčastnených (Muži+ Ženy)

Parametre

Počet prekážok 25
Vzdialenosť 11,1 km
Prevýšenie 420 m

Najdôležitejšie novinky priamo na váš email

Získajte zaujímavé informácie vždy medzi prvými

Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Kliknutím na odkaz zároveň prehlasujete, že ak máte menej ako 16 rokov, tak ste požiadal/a svojho zákonného zástupcu (rodiča) o súhlas so spracovaním vašich osobných údajov. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.