ŽI A NECHAJ ŽIŤ

Úroveň
BEAST
Počasie
ráno po nočnom daždi, oblačno, potom krátky dážď a slnko
Teplota
Prevýšenie
1258 m, reálne 1330 m

Kouty nad Desnou, Česká Republika, BEAST 2.9.2023

Kouty nad Desnou je môj prvý BEAST v roku 2023.
Keďže som mal v júni problémy s kolenom, dal som si 2 týždne pauzu a začal postupne len najprv chodiť každý deň na Pusťák. Potom aj behať.

V stredu pred pretekmi som si dal kontrolný okruh na Pusťáku a čas 39,12 min. Nie najlepší ale spokojnosť.

Tento BEAST som si povedal, že pôjdem vyskúšať ako som na tom ako súčasť prípravy na Valču (CEU). Keďže sme mali už druhú smutnú udalosť v tomto roku v rodine, vybral som sa na preteky sám v piatok poobede a večer sa ubytoval v jednom penzióne pol hodiny od štartu.

V sobotu ráno štartovali od 7 hod. ráno ULTRA. BEAST preto začínal od 9.00 hod. Ja som mal štart o 9.20 hod. Počasie aj  keď celú noc pršalo ráno bolo príjemné, zamračené ale bez dažďa a 16° C. Štart a cieľ bol v areáli lyžiarskeho strediska.
Trať mi mala vyhovovať - podobná profilom ako Pusťák, len natiahnutá o kilometre:o) Prekážky BEASTové to som vedel, ale až na trati som pochopil, že sú oproti SPRINTU aj SUPRU natiahnuté na dľžku. Čo mi ako sa ukázalo na pretekoch robilo problém.

Po štarte sme išli mierne do kopca potom príjemné 3 km po rovine s miernym prevýšením. Úvodné prekážky ale boli úplne iné ako štandardne. Prvá prekážka bola Monkey bar A, dal som ju a šťastný bežím na Olympus. Ten som si predstavoval ako ho dám na pohodu. Smola, spadol som zhruba v druhej tretine. Prvých 30 angličákov. Čo bolo zaujímavé na tomto preteku, že na trati bolo množstvo prekážok opäť s trestom za nezdolanie "klasické angličáky" bez možnosti bežať trestný okruh. Takže som si to tu opäť užil klasicky fyzicky.
Nakoniec som nedal 9 prekážok a z toho som za trest 7 x robil angličáky. Čo ma prekvapilo, že som ich vcelku vládal robiť bez nejakých problémov.
K tým celkovým 210 som mal pridané ešte 15, keďže bola nová prekážka angličáky so záťažou, kde pri robení ste mali 9 kg vrece, ktoré ste pri vstávaní zo zeme zdvíhali nad hlavu.

Piaty km bol záhul, keďže sa išlo kolmo hore popod lanovku to bola časť pripravenej trate na SPRINT. To sme zistili čo sme sa pomýlili až sme vyšli hore (kde nás usporiadateľ naspäť nasmeroval na našu trať). Značenie nebolo moc dobré na križovaní jednotlivých tratiach SPRINT, BEAST a ULTRA. Niektorý poblúdili a tak ja som mal navyše 500 m, iní 2 km ale aj dokonca 5 km.  Na počudovanie som ten strmý kopec vládal. Síce tempo stúpania bolo 2km/hod. ale v pravidelnom pokojnom rytme. Krok za krokom. Zvyšok trate som prebežal, strmé stúpania prekráčal, ale čo ma potešilo bolo, že ma kolená držali. Na poslednom 1,5 km bolo 12 prekážok a brodenie v potoku s plazením. Potok občas pripomínal silným prúdom a šírkou skôr už malú rieku. Po skúsenostiach v Rumunsku s brodením, som išiel veľmi opatrne a stratil veľa času.
V cieli som mal radosť, pretože som to prežil vcelku bez nejakých fyzických problémov.

Mám pocit, že zmena tréningu mi prospela a hlavne taktika neprepáliť začiatok. Už sa musím teraz len doladiť o 3 týždne do Valče. Hlavne prekážky. Uvidíme ako to tam dopadne:o)

Pretekov sa zúčastnilo:
Celkovo  muži+ženy 750,  Miloš celkovo 397 miesto, 330 miesto muži
V kategorii 55-59 umiestnenie 9 z 11

Nezdolané prekážky: Olympus, Ballance, Slack line, Beater, Ape Hanger, Multi Twister, Oštep, Monkey bar, Multirig (2 trestné okruhy, 210 angličákov)

Parametre

Dátum 2.9.2023
Úroveň BEAST
Počasie ráno po nočnom daždi, oblačno, potom krátky dážď a slnko
Teplota 16 - 21° C
Vietor bezvetrie
Počet prekážok 34
Vzdialenosť 22,5 km, reálne 23,6 km
Prevýšenie 1258 m, reálne 1330 m

Najdôležitejšie novinky priamo na váš email

Získajte zaujímavé informácie vždy medzi prvými

Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Kliknutím na odkaz zároveň prehlasujete, že ak máte menej ako 16 rokov, tak ste požiadal/a svojho zákonného zástupcu (rodiča) o súhlas so spracovaním vašich osobných údajov. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.